Make up

2013-04-07 | 12:00:00 | Allmänt | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hej tänkte berätta lite om hur jag lägger min make up. Inte kompleserat alls.
 
1. Jag börjar alltid med ett BBpuder från loreal paris. Sjukt bra produkt. Inte så jätte dyr. Så stort tips! Finns typ överallt. Inte så speciellt dyr heller.
2. Sedan brukar jag ha sol puder men mitt är slut just nu. Så just nu lägger jag en rouge på kindbenen efter pudret. Använder mig av rougen från hm. Fungerar jätte bra. Men ibland när jag känner för en annan färg då använder jag rougen från elisabeth arden. också jätte bra men dyrare än hm rougen.
3. Efter att jag lagt rougen börjar jag med ögonen. Då börjar jag med en vit sugga från elisabeth arden för att ögonen ska se större ut. :) Använde även den här som highlight till ögonbryn, läppar och ögon.
5. Efter det brukar jag lägga en typ brun/lila/grå glansig skugga över nästan hela locket. också från elisabeth arden. Sen använder jag även det lilla som finns kvar av den mörk bruna i globlinjen
 
6. Sen kommer vi till ögonbrynen. Dom fyller jag i med en penna från isadora
7. Sist men inte minst tar jag mascara på över fransarna. Det här är lätt den bästa mascaran jag andvänt. Det här är min 3 av samma sort. Är sjukt nöjd med denna. Så det är ett stort tips :)
P u s s
 
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________